[Inspiratie op vrijdag] 'Fout' jaren 80-biertje uit Zweden
- Design
- 21 aug 2015 @ 14:16
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging designSmaakprikkel
- 21 aug 2015 @ 14:16
- Redactie Design
Zoals er ‘guilty pleasures’ bestaan in de muziek, zo heb je ze ook op het gebied van bier. Fredrik Tunedal, oprichter van de kleine bierbrouwerij PangPang, besloot om op een markt waar elke brouwer zo origineel mogelijk wil zijn, de boel om te draaien. Hij brouwde een biertje dat goedkoop moest smaken, en dat aan de buitenkant ook moest uitstralen. Voor dat laatste tekende het Zweedse bureau Snask.
Over the top
De packaging moest er ‘goedkoop’ en ‘fout’ uitzien. Aanvankelijk was het de bedoeling dat het biertje Pang Pang Light zou heten, maar in verband met Zweedse alcoholwetten mocht dat niet. Daarom koos bureau Snask, dat al eerder packaging ontwierp voor PangPang, voor het gelijkende woord ‘Aight’ (Amerikaans slang voor ‘alright’). Snask liet zich inspireren door de stijl van de jaren tachtig: over-the-top metallic typografie, opvallende knalkleuren. Je ziet het de Knight Rider zo meenemen in zijn snelle wagen.
Goedkoop maar populair
Brouwer Tunedal deed zijn best om het biertje goedkoop te laten smaken – net als grote biermerken, die bezuinigen op de grondstoffen voor hun bier, gebruikte hij goedkope ingrediënten. Ironisch genoeg is het bier volgens brouwer PangPang juist een groot succes.
Voorlopig is het biertje alleen te koop in Zweden, Denemarken en Noorwegen.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- AIM presenteert grootste... 08-10-2025
- CreativeNL Live presenteert tijdens... 19-09-2025
- 6 architecten- en... 10-09-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes